Rolki na Instagramie zapanowały nad marketingowym światem! Już od kilku lat mówi się, że wideo jest jednym z najistotniejszych trendów w tej branży, ale w ostatnim czasie wzrost i sukces tego rodzaju treści sprawił, że media społecznościowe zmieniły się diametralnie.

 

Badania przeprowadzone przez Cisco sugerowały, że do 2022 roku ruch wideo wzrośnie czterokrotnie, a filmy będą stanowić 84% wszystkich treści online. Dziś widzimy, że prognoza ta faktycznie się sprawdziła. Ogromny wpływ na to miał na pewno rozwój technologii smartfonów, dzięki którym oglądanie filmów, a także ich montaż, stał się łatwiejszy i wygodniejszy. Dodatkowo, pandemia znacznie zwiększyła konsumpcję mediów online. Według raportu przygotowanego przez jedną z wiodących firm na świecie zajmujących się produkcją materiałów wideo – Wyzowl, obecnie użytkownicy spędzają średnio 19 godzin tygodniowo oglądając filmy online. Dlatego chcąc wyróżnić się na rynku, nie możemy ignorować treści wideo.

 

Wykres średniej oglądania filmów w tygodniu
Źródło: https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/

 

Era krótkich i angażujących filmików

Można powiedzieć, że z marketingiem wideo mamy do czynienia od 2005 roku – to właśnie wtedy powstał serwis YouTube. Jednak prawdziwą rewolucję rozpoczął TikTok, który od 2021 roku dominuje rynek. Choć początkowo powszechne było przekonanie, że to tylko aplikacja dla nastolatków, to z czasem zaczęła przyciągać także starszą widownię, a tym samym otworzyła się na nowe możliwości komunikacyjne dla marek. 

Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź innych platform społecznościowych. Na Instagramie pojawiły się Reels’y, czyli rolki, Facebook poszedł w jego ślady i również wprowadził tę funkcję. Swoją wersję zaproponował też dotychczasowy gigant, czyli YouTube, udostępniając użytkownikom usługę YouTube Shorts. Nie zapominajmy, że oglądać filmy możemy również na LinkedIn. Sukces tych nowych formatów udowodnił, że teraz konsumenci preferują krótkie i angażujące formy wideo.

Instagram Reels w modzie

Obecnie Instagram Reels pozwala na publikację materiałów wideo nawet do 90 sekund, jednak mimo krótkiego formatu oferuje mnóstwo możliwości, z których może skorzystać każda branża. Potencjał tej funkcji dostrzegły m.in marki modowe.

 

Przykładowa rolka na instagramie

 

Dzięki rolkom firmy te mogą wykazać się kreatywnością przy prezentacji ubrań, obuwia lub innych akcesoriów i zaprezentować je w różnych odsłonach. To świetny pomysł, by pokazać backstage z prowadzonej sesji zdjęciowej, sposoby na wystylizowanie danego elementu ubioru lub po prostu dzięki zbliżeniom zwrócić uwagę na wszystkie detale produktu i fakturę materiału. Dodatkowo Instagram umożliwił tagowanie produktów w rolkach, dzięki czemu na filmie pojawia się oznaczenie, które jest niezwykle pomocne dla potencjalnych klientów i przenosi ich od razu do danego produktu lub na witrynę sklepową.

Przykładowa rolka na instagramie
 

Reelsy nie muszą skupiać się tylko i wyłącznie na oferowanych produktach. Można pójść jeszcze o krok dalej i zainspirować swoich klientów, dzięki przedstawieniu kilku praktycznych trików modowych np. na wiązanie koszuli lub apaszki. Insta Rolki to świetne narzędzie promocyjno-wizerunkowe, które zwiększa zaangażowanie wśród odbiorców i wzbudza ich zainteresowanie. Ciekawy i dobrze przemyślany content sprawi, że marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a tym samym pomoże w zwiększeniu sprzedaży.

Najważniejsze wnioski… 

Aby dowiedzieć się więcej o dzisiejszych strategiach i możliwościach w zakresie marketingu wideo, Hubspot przeprowadził ankietę wśród ponad 500 profesjonalistów specjalizujących się w tej dziedzinie. Poniżej przedstawiamy Wam kilka najważniejszych wniosków: 

  • Aż 96% marketerów zgadza się, że optymalna długość filmu marketingowego to mniej niż 10 minut, przy czym największa część z nich twierdzi, że wideo powinno trwać od 1 do 3 minut.
  • Marketing wideo jest wysoce skuteczny w osiąganiu najważniejszych celów takich jak: zwiększenie przychodów, zwiększenie świadomości marki oraz reklama produktów i usług.
  • Ze wszystkich formatów wideo, krótkie formy mają najwyższy zwrot z inwestycji, a także są numerem 1 w zakresie generowania leadów i zaangażowania.
  • Najlepsze kanały do udostępniania treści wideo to media społecznościowe, czyli Instagram, YouTube, Facebook, TikTok. 
  • Jeśli chodzi o najlepsze typy treści dla filmów marketingowych, to najlepiej sprawdzają się treści prezentujące Twoje produkty i usługi, treści odzwierciedlające wartości Twojej marki i modne treści tzw. trendy.

 

Jak tworzyć dobre i angażujące rolki na Instagramie?

Tworzenie angażujących i zwracających uwagę wideo może wydawać się trudne i kosztowne. Jednak dzisiejsza technologia i możliwości telefonów sprawiają, że sami, wykazując się odrobiną kreatywności, jesteśmy w stanie stworzyć ciekawe produkcje. Ważne jednak, by pamiętać o 3 następujących zasadach:

  1. Twórz wideo bezpośrednio powiązane ze swoją marką i jej działalnością.
  2. Krótsze znaczy lepsze.
  3. Przyciągnij uwagę użytkownika w pierwszych sekundach wideo.

Aby osiągnąć najlepsze efekty, publikując stworzone treści, powinniśmy głównie skupić się na TikToku, Instagram Reels lub YouTube Shorts.

 

Trzy telefony przedstawiające różne aplikacje, które umożliwiają publikowanie filmików

 

Wykorzystaj potencjał marketingu

Poprzeczka jest ustawiana coraz wyżej i obecnie znacznie trudniej wyróżnić się wśród ogromnej konkurencji działającej na mediach społecznościowych, dlatego warto podążać za trendami, jakie oferują. Tym bardziej, jeśli dają ogromne możliwości reklamy i sprzedaży. Jak widać, filmy już dominują w mediach społecznościowych, a w najbliższej przyszłości będzie to jeszcze bardziej widoczne. Jeśli obecnie nie tworzysz filmów wideo, nadszedł czas, abyś poważnie się nad tym zastanowić i włączyć je do swojej strategii.

 

Na naszym blogu czeka już kolejna dawka marketingowej wiedzy – sprawdź, jak dobierać fonty do grafik na social media!