Święta to niewątpliwe magiczny czas. W branży reklamowej, to także okres bogaty w świetne kampanie i spoty.
Coraz częściej marki oczarowują nas świątecznymi kreacjami, które potrafią poruszyć, rozśmieszyć, skłonić do refleksji, czy nawet wycisnąć łzy.

Reklamy często kojarzą nam się z nieprzyjemnym przerywnikiem pomiędzy programami telewizyjnymi. Jednak coraz częściej, firmy skupiają się na czymś więcej, niż tylko na prezentacji produktu. Dzisiaj, bardziej świadomemu konsumentowi, nie wystarczy już promocja i podkreślenie zalet artykułów. Bielsza biel, długo utrzymujący się zapach, czy więcej pomidorów w ketchupie, to już za mało.

W ostatnich latach spoty reklamowe zaczęły pełnić istotną rolę w naszej kulturze. Jak wiadomo, są one powszechnie dostępne, a tym samym trafiają do sporej grupy, niosąc określony przekaz. Jeśli reklama wzbudzi zainteresowanie, czy też zaskoczy odbiorcę,  jest spora szansa, że podzieli się on tą informacją ze znajomych. Dzięki czemu, kampania szybciej nabierze popularności w sieci, czyli rozprzestrzeni się marketingiem wirusowym. Tak, jak to było w przypadku świątecznej reklamy Allegro, którą kojarzy już chyba każdy.

Co ważne, te kilkudziesięciosekundowe spoty, są w stanie poruszyć, skłonić do refleksji, a nieraz wywołać ciarki na skórze.
Dlatego też, twórcy reklam, tak mocno zaprzyjaźnili się ze storytellingiem.
W tegorocznych kampaniach świątecznych, nie zabrakło stałych elementów, takich jak nawiązania do rodzinnej atmosfery, czy prezentów.

Marki w swoich opowieściach użyły motywu obdarowania bliskich, a także nawiązań do nowych technologi i ich wpływu na codzienne życie, a także na nasze relacje.
Zwracając uwagę na to, że nie tylko rzeczy materialne, ale głównie bliskość, miłość, czy obecność, to najlepsze prezenty, jakie powinniśmy podarować najbliższym.

Poniżej wybrałam kampanie, które moim zdaniem wyróżniły się w tym roku. Zobaczcie sami 🙂


EMPIK – Żeby Cię lepiej widzieć 

Spot zaczyna się jak prawdziwie współczesna bajka: „Za górami, za lasami, tam gdzie napewno był zasięg…” resztę zobaczcie już sami 😉

 

IKEA – Czy my się znamy?
Kolejny spot, to opowieść, którą przygotowała IKEA. Film pokazuje, jak dużą wiedzę mamy na temat nowych technologii, seriali, czy współczesnych zjawisk, a jak mało wiemy o swoich najbliższych. Bardzo ciekawie opowiedziane story.

 

ZALANDO – Święta. Zawsze modnie

Pierwsze święta? Piętnaste? Czy osiemdziesiąte siódme?
Zalando w oryginalny sposób pokazało świąteczne stylizacje, dopasowane do każdego okresu w naszym życiu.

 

GOOGLE – Home Alone Again with the Google Assistant

Klasyk Świąt, czyli nikt inny, jak sam Kevin. W połączeniu z kreacją Google, to klasa sama w sobie.

 

APPLE – Holiday — Share Your Gifts

Przepiękna kreacja graficzna, dobra nuta i historia, która skłania do dzielenia się z innymi.
Więcej dodawać nie trzeba.

 

ERSTE GROUP – What would Christmas be without love? 

Po obejrzeniu tej kreacji od razu skojarzyło mi się przysłowie: Jeśli ktoś chce szuka sposobów, jeśli ktoś nie chce szuka powodów…
A do tego, ta przepiękna oprawa graficzna!