Lekcja

Temat: 5 pomysłów na ciekawą kampanię dla branży edukacyjnej

Z jednej strony mogłoby się wydawać, że pod kątem reklamowym branża edukacyjna nie jest zbyt seksi i ciężko tutaj stworzyć coś, co odbije się viralowym echem lub zapisze na kartach facebookowej grupy Advertising is Exciting. Nie ulega wątpliwości, że dużo łatwiej reklamować piwo, o czym pisaliśmy m.in. TUTAJ. W dzisiejszym artykule udowodnimy jednak, że marketing z pomysłem może sprawdzać się wszędzie, wystarczy tylko w odpowiedni sposób podejść do tematu. Jako agencja marketingowa dreamlike zgłaszamy się do odpowiedzi, gdyż całkiem pokaźna część naszych klientów wywodzi się właśnie z branży edukacyjnej!  

Bawiąc uczy, ucząc bawi

W ostatnim czasie marki coraz chętniej wchodzą w dialog ze swoimi klientami. Szczególnie w przypadku marketingu w Social Media, warto kłaść nacisk na interakcję z odbiorcami. Te mogą zostać zapoczątkowane np. przez angażujące kreacje, czy konkursy. Pssst pozyskując reakcję oraz komentarze zwiększamy zasięg naszych postów! Co lepiej zachęci do komentowania niż łamigłówki, quizy, rebusy, czy pytania typu „dokończ zdanie…”? Wszystkie te formaty można w bardzo ciekawy sposób zaaplikować do strategii komunikacji szkoły, platformy e-learningowej, czy fundacji edukacyjnej.  

Angażowanie odbiorców w Social Media!

Nie można się nie zgodzić z faktem, że niektóre tematy są bardziej nośne i „lajkogenne” niż inne. Umówimy się, że w branży edukacyjnej ciężko wykorzystać tzw. LOL content, memy, żebrolajki, czy wiecznie żywe „oznacz osobę, która…”. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zagrać na emocjach odbiorców np. poprzez kampanię społeczną. Zobaczcie, jak nawoływaliśmy rodaków za granica do nauki języka polskiego.

Źródło youtube.com/PolonijkaPolonijnaSzkołaPodstawowa

Małe upominki dla fanów! 

Wszyscy kochają prezenty, upominki, gratisy i jak za darmo, to wiadomo biere. Czasami warto zaproponować coś swoim fanom w zamian za znikomą (w ich przekonaniu) aktywność. Prosząc o komentarz pod postem, za który w zamian oferujemy e-book, materiały szkoleniowe itp., mamy szansę zyskać duże zaangażowanie pod postem, co wywinduje w górę jego zasięg, pozwoli dotrzeć do pokaźnej grupy odbiorców i w końcu szerzyć świadomość Twojej marki. 

Niestandardowe rozwiązania

Niezależnie czy reklamujemy branżę edukacyjną, finansową, czy HORECA, czasami warto wybiegać poza schematyczne ramy, w których to stara się nas uwikłać charakterystyka działań naszego klienta. W taką podróż dosłownie i w przenośni wybraliśmy się z naszym klientem – Fundacją Edukacji Polonijnej. Nakręciliśmy film – i to nie byle jaki – na ten moment (sierpień 2019) oglądnięto go 430 tys. razy., a licznik stale rośnie. Explore Poland to ponad 3-minutowy montaż, w którym ukazujemy Polskę od najpiękniejszej strony. Widzów zabieramy w podróż po malowniczych rejonach naszego kraju, zwracając uwagę na popularne symbole i miejsca, które warto odwiedzić.

Źródło youtube.com/FundacjaEdukacjiPolonijnej

Wartościowe treści video!

Wiele marek zapomina o potencjale, który drzemie w YouTube. To przecież nie tylko serwer do zamieszczenia filmów, ale także pełnoprawny portal społecznościowy, który podobnie jak Facebook udostępnia użytkownikom bardzo wiele funkcji pomocnych w budowaniu wizerunku marki! Warto tam być, szczególnie gdy ma się do przekazania swoim widzą wartościowy i ciekawy content. Wiedza z zakresu języka i innych przedmiotów dydaktycznych w tym przypadku nadaje się znakomicie! Zapraszamy na kanał Polonijka – Polska Szkoła Podstawa, który prowadzimy w myśl wszystkiego, co napisałem powyżej. 

Źródło youtube.com/PolonijkaPolonijnaSzkołaPodstawowa

Jak widzicie w branży edukacyjnej każdy dzień to cenna lekcja. Mamy nadzieję, że wyciągniecie coś dla siebie z tego artykułu, a przykłady naszych działań zainspirują Was do tworzenia pięknych i oryginalnych kreacji reklamowych!