Zewsząd dochodzą nas słuchy o rosnącej sile social commerce. Pandemia, a szczególnie rok 2020 całkowicie zmienił podejście klientów do zakupów przez internet, które obecnie cieszą się ogromną popularnością. Raport przygotowany przez PwC wskazuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu internetowego wzrośnie do 162 mld zł w 2026 roku. A to oznacza, że jeszcze nigdy nie było lepszej okazji, by włączyć media społecznościowe do swojej strategii sprzedaży.

Social commerce – co to takiego?

Przejdźmy do rzeczy, social commerce to nic innego, jak bezpośrednia sprzedaż przez media społecznościowe. Dzięki obecnym możliwościom cały proces sprzedaży może odbywać się właśnie tam, od odkrycia produktu, przez jego poznanie, aż do finalnego „kup teraz”. Na ten moment umożliwiają nam to platformy takie jak:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Pinterest,
  • Tiktok.

Zaimplementowanie tego systemu sprzedaży w mediach społecznościowych sprawiło, że zakupy teraz są jeszcze szybsze i prostsze. Niektóre z nich od razu przekierowują do witryny internetowej sprzedawcy, a inne pozwalają dokonać zakupu bezpośrednio na platformie, na której zobaczyliśmy interesujący nas produkt. Zero zbędnych kliknięć. Cudowne, prawda? 

    Jak to wygląda w praktyce?

    Chociaż social commerce jest stosunkowo nowym dzieckiem na rynku, to nie da się ukryć, że ma potencjał, który rośnie w oczach. Wskazują na to, chociażby opublikowane w roku 2022 badania “THE POWER OF SOCIAL & LIVE COMMERCE” dotyczące siły handlu w social commerce. A oto garść najważniejszych informacji:

    • 36% Polaków dokonuje zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
    • 29% Polaków używa kanałów społecznościowych do sprzedaży.
    • 35% osób powyżej 50. roku życia ma doświadczenie z zakupami na social media.
    • Najczęściej używaną platformą do robienia zakupów w mediach społecznościowych jest Facebook.
    • Rzeczy, które cieszą się największym zainteresowaniem to odzież, obuwie, kosmetyki i perfumy.

     

    Zalety i korzyści

    Z całą pewnością kanał sprzedaży, jakim są media społecznościowe, przynosi wiele korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. To właśnie tam, większość klientów odkrywa produkt, który im się podoba. Skrócenie ścieżki zakupowej umożliwia szybsze i wygodniejsze zakupy, co zmniejsza ilość porzuconych koszyków. To również jeszcze większe możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców i nowych rynków. Dodatkowo precyzja w określaniu grupy docelowej pozwala dopasować oferowane produkty do zainteresowań odbiorców.

     

    HOT NEWS!

    Najnowsze informacje udostępnione przez Meta zaskoczyły chyba nas wszystkich. Okazuje się, że od 10 sierpnia 2023 roku w Polsce zostaną wyłączone sklepy na Facebooku i Instagramie. Co to właściwie dla nas oznacza? Śpieszymy z wyjaśnieniami: na fanpage na FB oraz na profilu IG zniknie dedykowana zakładka, w której możemy umieszczać asortyment sklepu,
    oznaczanie produktów przy publikacji postów i Rolek nie będzie już możliwe. 

    Skutki tych zmian będą najbardziej odczuwalne dla marek, które dotychczas opierały swoją strategię sprzedaży w dużej mierze na działalności sklepowej na Facebook’u i Instagramie. Ale czy to oznacza, że to koniec social commerce? Nie! W dalszym ciągu możemy prezentować nasz asortyment i zachęcać do zakupu dzięki mediom społecznościowym. Z pewnością teraz też wzrośnie rola reklam produktowych.

    ŹRÓDŁO

    Kilka rad i wskazówek

    Jeśli mimo tych wszystkich zmian i niepewności, które nas czekają, chcesz zacząć skutecznie sprzedawać, dzięki mediom społecznościowym, to na koniec przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek, które z pewnością Ci pomogą:

    • Pozostań w kontakcie z potencjalnymi klientami, angażuj, śledź i odpowiadaj na ich komentarze.
    • Zachęcaj do wystawienia recenzji – pozytywne opinie są kluczem do zdobycia zaufania.
    • Dodaj więcej zdjęć produktu i pokaż go z różnych stron, tak by, jak najlepiej go zaprezentować.
    • Sprecyzuj swoją grupę docelową i dotrzyj z produktem do właściwych osób, które są zainteresowane Twoim produktem.
    • Wyróżnij i dziel się promocjami – skup się głównie na tańszych produktach, na które konsumenci są skłonni wydawać pieniądze.

    Pamiętaj, że w mediach społecznościowych trzeba być na bieżąco, a marki, które to robią zdobywają uwagę klientów!

    Jeśli potrzebujesz wsparcia w Social Mediach – odezwij się do nas. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc! 

    Facebook

    Instagram