Marketing internetowy to dynamicznie rozwijające się zjawisko – nieustannie powstają nowe narzędzia, możliwości technologiczne. Istnieje mnóstwo branżowych wyrażeń, które nie do końca są jasne dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w marketingu. Na szczęście można łatwo temu zaradzić – w tym wpisie przedstawiamy najpopularniejsze definicję na literę A!
A/B – rodzaj prowadzenia testów polegających na porównywaniu dwóch różnych elementów tej samej strony internetowej. Ich celem jest uzyskanie odpowiedzi, który element generuje wyższy współczynnik konwersji. Ważne jest, aby podczas jednego testu sprawdzać tylko jeden element – w przeciwnym razie nie będziemy wiedzieć, który z nich korzystnie oddziałuje na odbiorców.
Above the fold – część strony internetowej, która widoczna jest od razu na naszym ekranie po załadowaniu strony. Innymi słowy jest to część widoczna bez przewijania.
Adwords – system Google przeznaczony do tworzenia kampanii linków sponsorowanych – zarówno w wyszukiwarce, jak i sieci reklamowej. Pod tą nazwą funkcjonował do 24 lipca 2018 roku – teraz jest to już Google Ads!
Aktywność – odnosi się do działań na Facebooku. Jest to liczba osób, które zareagowały na dany post, udostępniły go, skomentowały.
Analytics – niezawodny partner wszystkich działań internetowych. Narzędzie analityczne tworzone przez Google umożliwiające monitorowanie ruchu oraz zachowań użytkowników na danej stronie. Tworzone raporty dotyczą m.in odbiorców, sposobów ich pozyskiwania, zachowania, czy konwersji.
Atrybut ALT – alternatywny opis dodawany do obrazków znajdujących się na stronach internetowych, który korzystnie wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Audyt – szczegółowa analiza prowadzonych działań. Audyt w obszarze marketingu może zakładać analizę prowadzonych działań social media, strony internetowej pod kątem user experience, czy prowadzonych działań SEO.
Autoresponder – system służący do automatycznego wysyłania wiadomości, czy odpowiadania na nie. Szczególnie przydatna opcja, kiedy jesteśmy na urlopie 😉
To już koniec na dziś – ale niedługo poznamy kolejne definicje!