Elfa-pharm
kosmetyki
Gift of nature
by Vis Plantis
Opakowanie nazywane jest często cichym sprzedawcą. To właśnie ono przyciąga wzrok konsumentów. Według badań, to właśnie design opakowania w dużej mierze wpływa na nasze wybory.
„70% wszystkich decyzji zakupowych jest podejmowanych przy sklepowej półce, więc jakość opakowania i to, z jakich materiałów jest zrobione, staje się coraz ważniejsze.” mówi Nuno Saraiva, menedżer ds. handlu oraz badań i innowacji w firmie Sugal.* Natomiast Jonas Eklund, dyrektor kreatywny w Tetra Pak Nordics tłumaczy, że opakowanie musi spełniać swoje kluczowe funkcje. „Po pierwsze, musi przyciągnąć uwagę z daleka za pomocą ekspresyjnych kolorów. Potem musi przekazać informację o rodzaju produktu i przekonać konsumenta, dlaczego kupić akurat ten przedmiot. Jeżeli opakowanie zda wszystkie te trzy etapy testu, dział sprzedaży uzna je za dobre”. *
Konsumenci coraz bardziej świadomie podejmują decyzję o zakupie. Czytają etykiety, analizują składy, sprawdzają jak prawidłowo segregować odpady. Mocnym trendem na rynku są teraz kosmetyki naturalne. Na tym temacie skupimy się w tym case study, gdyż wiele marek kosmetycznych w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie produktami naturalnymi poszerza swoją ofertę. Firmy i koncerny kosmetyczne konkurują ze sobą nie tylko składami, ale również designem, który silnie wpływa na decyzje zakupowe oraz kreuje tożsamość marki.
Cel
Wyzwanie, z którym się zmierzyliśmy to koncepcja oraz projekt całej szaty graficznej dla kosmetyków z nowej marki Gift of Nature by Vis Plantis. Jednym z głównych założeń było podkreślenie naturalnego składu produktów, które posiadają kwiatowe lub ziołowe ekstrakty. Naszym celem było opracowanie pomysłu i stworzenie projektów, które będą się mocno wyróżniać wśród produktów dostępnych na rynku.
Realizacja
Odpowiedź brzmi bardzo standardowo - od grupy docelowej. Seria Gift of Nature ma trafiać do młodych, ciekawych życia i samych siebie kobiet. Dla kobiet, które świadomie sięgają po produkty. Dla dziewczyn z energią i pasją do życia. Dla kobiet prawdziwych, dla dziewczyn pięknych, choć niedoskonałych (bo ideały nie istnieją). Dlatego, naszym pierwszym krokiem było zebranie cech charakterystycznych dla tej właśnie grupy kobiet.
Pracując nad tą serią, zależało nam na tym, aby nawiązać do natury, ale w innej formie, niż robili to dotychczas producenci większości kosmetyków naturalnych, które były dostępne na rynku w Polsce. Analizując dostępne produkty, doszliśmy do wniosku, że większość kosmetyków tego typu jest wykonana w podobnej konwencji - dlatego, zdecydowaliśmy się pójść w inną stronę. Zamiast rysunków nawiązujących do botanicznych szkiców roślin, czy graficznym odwzorowaniu głównego składnika produktu, postawiliśmy na mocny kolor i ilustracje nawiązujące do Matki Natury w nowoczesnej odsłonie. Dzięki temu, produkty zyskały unikatowy charakter, który zwraca uwagę i wyróżnia się na tle innych kosmetyków naturalnych.
Główna inspiracja, która przerodziła się w nasze założenia, to
połączenie sztuki z naturą.
Sztuka inspirowana dziełami Pabla Picasso. Kolory natury w mocnym
wydaniu.
Odważna i kolorowa forma projektów, nawiązuje także do
inspirujących, młodych i barwnych osobowości kobiet, do których
skierowana jest ta seria.
A to, co na zewnątrz, mocno wiąże się z tym co w środku. Oczywiście
ładne opakowanie - a słabe wnętrze się nie obroni. Jednak tutaj taka
sytuacja nie miała miejsca! Bo wnętrze jest równie piękne. Dziewczyny z
Gift of Nature włożyły w skład sporo serca, współpracując z Matką
Naturą, udało im się stworzyć naprawdę dobre, naturalne składy.
Efekty
Efektem naszej współpracy z marką Gift of Nature by Vis Platis jest seria kosmetyków,
do Cery pięknej, choć: suchej, naczynkowej, mieszanej i wrażliwej.
Postawiliśmy na hasło nawiązujące, do kobiecego piękna. Wiemy, że każda z kobiet jest
inna, ale żadna z nas nie jest idealna - i to też jest piękne!
Poza charakterystycznym hasłem, wzrok produktów przyciąga ciemno granatowe opakowanie.
Na butelkach, tubkach i kartonikach zamieszczone są kolorowe ilustracje, inspirowane
sztuką i naturą, w nowoczesnej odsłonie.