Niektórym osobom może się wydawać, że stworzenie ciekawego, nieszablonowego tekstu, który skutecznie przyciągnie czytelnika to bułka z masłem. Niestety rzeczywistość nie jest tak kolorowa na jaką wygląda. Jak stworzyć artykuł, który spełni oczekiwania klienta, będzie skutecznie budował wizerunek, zawierał oryginalne, niekonwencjonalne treści, ale jednocześnie będzie zgodny z wszelkimi wytycznymi SEO? Poniżej znajduje się kilka rad, które mogą ułatwić to zadanie.

Kreatywność to podstawa

Brzmi jak wyświechtany frazes, jednak taka jest prawda – bez kreatywnego podejścia bardzo trudno działać w obszarze copywritingu. Copywriter musi umieć zainteresować odbiorców, których oczekiwania zawsze są na wysokim poziomie. Dlatego tworzony tekst powinien być zwięzły, interesujący i wnoszący coś nowego do omawianego tematu. Nie ma miejsca na lanie wody, aby tylko móc pochwalić się większą ilością znaków w artykule – czytelnik szybko zrezygnuje z dalszego zagłębiania się w treść artykułu.

Opowieści mają moc

No dobrze, ale jak skutecznie zainteresować odbiorców, aby zachęcić ich do skorzystania z produktu lub usługi? Postaw na zbudowanie opowieści, która pomoże w opisaniu tematu. Opowieści działają na wyobraźnie, są łatwe do zapamiętania, mogą być zarówno wesołe, jak i wzruszające. Ważne jest aby nie skupiać się na konkretnych zaletach reklamowanego produktu, lecz na pokazaniu efektu, który można dzięki niemu osiągnąć. Pamiętaj, że unikalną i angażującą historię można stworzyć nawet dla najnudniejszych tematów.

Pisz dla ludzi, nie dla wyszukiwarki

Oczywiście wytyczne do pozycjonowania tekstu są istotne, jednak należy pamiętać o tym, że odbiorcą zawsze jest człowiek. Słowa kluczowe są ważne, powodują że artykuł może pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak ich nadmiar może również sprawić, że tekst będzie dla czytelnika niezrozumiały i nieatrakcyjny. Dlatego należy stosować synonimy, wyrazy bliskoznaczne i odmiany, które wzbogacą tekst, a jednocześnie nie będą szkodziły pozycjonowaniu.

Przemawiaj językiem korzyści

Ludzie przeważnie nie są zainteresowani suchymi danymi i informacjami, które nie są w stanie realnie ukazać możliwości produktu. Zamiast stosowania banalnych, oderwanych od rzeczywistości zwrotów użyj języka korzyści. Daj jasno do zrozumienia, co klient może zyskać korzystając z danego produktu, zapoznając się z konkretnym materiałem lub podejmując pożądane przez Ciebie działanie.

Błędy to rzecz ludzka

Jesteśmy tylko ludźmi, a pomyłki zdarzają się każdemu – dlatego bardzo ważne jest, aby po napisaniu całego tekstu skontrolować, czy na pewno nie występują literówki lub powtórzenia. Niestety pisząc na komputerze często traci się czujność i bardzo łatwo popełnić drobny błąd, który jednak będzie przeszkadzał w odbiorze całego tekstu. Po takiej kontroli można z czystym sumieniem opublikować materiał, z którego zadowolony będzie każdy klient.