Instagram to nie tylko platforma do publikowania pięknych zdjęć, jest to również medium, w którym można prowadzić kampanie reklamowe i pozyskiwać klientów.
Dodatkowo jest to bardzo popularny kanał, jak podaje marka Hootsuite w swoim raporcie – Instagram odnotował imponujący wzrost w ostatnich tygodniach, a najnowsze dane firmy dotyczące odbiorców reklam wskazują, że ponad 1,08 miliarda ludzi korzysta obecnie z platformy każdego miesiąca.

Źródło: We are social – https://wearesocial.com/blog/2020/07/more-than-half-of-the-people-on-earth-now-use-social-media

 

Marketing na Instagramie to również nieodłączny element planu biznesowego większości przedsiębiorstw. Przeczytaj wpis i sprawdź, jak rozpocząć przygodę marki na Instagramie!

  • 1 krok 

Działania na Instagramie rozpocznij od zastanowienia się nad nazwą profilu, ważne jest, aby była ona krótka, łatwa w zapisaniu, oryginalna oraz dotyczyła zakresu działań Twojej marki. Kiedy będziesz już mieć stworzony profil pamiętaj o ustawieniu zdjęcia profilowego, uzupełnienia bio o firmie – liczba znaków jest ograniczona, dlatego zawrzyj tam najważniejsze informacje. Dodaj aktywny link w bio – w tym przypadku warto postawić na link kierujący do strony Twojej firmy.  Następnie zastanów się, jak chcesz aby wyglądała Twoja siatka oraz co chcesz publikować na tym kanale. Musisz pamiętać, że Instagram to nie Facebook, dlatego treści nie powinny się powielać. W celu sprawnego planowania możesz stworzyć harmonogramy np. w Excelu lub w innym plenerze. Do stworzenia spójnej i ciekawej siatki najlepiej używać fotografii do wpisów. Pamiętaj również o dodawania # do copy. Hasztagi to główna metoda wyszukiwania. Mogą być one dodawane zarówno w języku polskim, jak i angielskim, powinny one dotyczyć treści posta i branży Twojej firmy. 

Źródło: https://www.instagram.com/lirene/

 

Na przykładzie konta Lirene sprawdź, jak w prosty sposób można napisać krótkie lecz ciekawe bio, które informuje o najważniejszych aspektach marki!

Źródło: https://www.instagram.com/dreamlike.pl/

 
Popatrz, jak w ciekawy sposób można tworzyć siatkę, bawić się układem zdjęć i dodawać elementy graficzne do fotografii!

 

  • 2 krok

Kiedy stworzysz profil warto zmienić jego ustawienia na profesjonalne. Oczywiście oprócz tego jest wiele innych możliwości na stworzenie spersonalizowanego konta. Istotne jest, abyś sam zapoznał się z ustawieniami konta i statystykami, tak aby nawigacja po portalu była dla Ciebie prosta i intuicyjna. Ważne jest również bezpieczeństwo Twojego konta, dlatego najlepiej abyś włączył dwuetapowe uwierzytelnianie. Wystarczy przejść na swój profil i nacisnąć w kółko obok przycisku do edycji konta, a następnie przejść do prywatności i bezpieczeństwa. Kliknij w uwierzytelnienie dwuskładnikowe i wymagaj wysyłania kodu zabezpieczającego na Twój podany numer telefonu. Dzięki temu zabezpieczysz się przed włamaniem i przejęciem konta. 

 

  • 3 krok

Budowanie społeczeństwa i poszerzanie grona swoich odbiorców to również istotny element. Wiadomo, lajki i followersi nie są najważniejsi, jednak w prostszy sposób można dotrzeć do osób, które śledzą Twój profil. Jeśli chcesz pozyskać obserwatorów, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami, zadbaj o wysoką jakość wpisów, zdjęć i relacji. Twórz interesujące copy i dodawaj estetyczne zdjęcia! Możesz pisać o swojej firmie, ukazywać realizacje, wspominać o ciekawych artykułach i wzmiankach branżowych. Twórz, badaj i sprawdzaj, na jakie treści najlepiej reagują odbiorcy!

Źródło: https://www.instagram.com/miyacosmetics//

 

Bądź autentyczny, pokaż siebie, swoją firmę i pracowników – tak, jak założycielki polskiej marki kosmetycznej Miya Cosmetics!

Źródło: https://www.instagram.com/dreamlike.pl/

 

Informuj odbiorców o zakresie Twoich działań, wspominaj o ciekawych publikacjach i interesujących zagadnieniach. 

Źródło: https://www.instagram.com/dreamlike.pl/

Daj się poznać od najlepszej strony. Pokazuj, czym zajmuje się Twoja marka oraz jakie piękne realizacje tworzy Twój zespół!

 

 

  • 4 krok

Instastory to idealna opcja do nagrywania krótkich filmików, publikowania dodatkowych zdjęć, tworzenia zapowiedzi. W relacjach warto dodawać zdjęcia z backstage’u, dodatkowe informacje dotyczące firmy, wzmianki na temat nowości itp. Dzięki tworzeniu relacji dociera się do nowych osób i tworzy społeczność. W relacjach  warto zadawać pytania, tworzyć treści w taki sposób, aby zachęcić odbiorców do reakcji, czy odpowiedzi. Dobrą praktyką jest również stworzenie wyróżnionych relacji, tak aby odbiorcy mogli do nich powrócić. 

 

  • 5 krok

Kiedy stworzysz już spójny profil, zadbasz o ciekawe publikacje, zbudujesz społeczność, warto pomyśleć o płatnych kampaniach reklamowych. Jak wiadomo, jest to jedna z lepszych opcji na dotarcie do nowych osób, a co za tym idzie, również klientów. Swoje działania rozpocznij od połączenia konta na Instagramie z kontem na Facebooku. To działanie musisz zrealizować z poziomu Facebooka. Wystarczy wejść w ustawienia strony, przejść do sekcji “Instagram” i dodać swoje konto. 

Kiedy połączysz konta przejdź w ustawieniach do metody płatności i dodaj kartę, z której będa pobierane fundusze na płatne reklamy.

 

W najprostszy sposób jest prowadzić kampanie reklamowe z poziomu Menedżera Reklam. Aby to zrobić wejdź na swoje konto, obierz cel reklamy i nazwij swoją kampanie.

Kolejny krok to przejście do wyboru reklamy. Koniecznie sprawdź, czy Twoje konto na Instagramie zostało automatycznie dodane do tożsamości, jeżeli nie, dodaj je ręcznie.

 

W tym przypadku możesz zdecydować, czy chcesz promować opublikowany już post, czy stawiasz na stworzenie nowej kreacji. 

Pamiętaj, że podczas tworzenia nowej reklamy skieruj odbiorców bezpośrednio na swój profil na IG, poprzez dodanie linku konta w adresie URL.

 

Dzięki stworzeniu kampani z poziomu Menedżera Reklam w prostu sposób będziesz mógł obserwować, monitorować kampanie i jej wyniki. Oczywiście tworzenie reklam bezpośrednio z aplikacji Instagrama jest również możliwe, wystarczy kliknąć “Promuj post”, aczkolwiek lepszym rozwiązaniem jest ustawienie reklam właśnie z poziomu biznesowego, gdyż pozwala to na lepsze śledzenie wyników zestawów reklam.

 

Rozpocząłeś przygodę swojej firmy na Instagramie lub w innym kanale social media? Potrzebujesz wsparcia, lub masz pytania? Chętnie Cię poznamy, porozmawiamy i poznamy Twoje potrzeby!
Napisz do nas: biuro@dreamlike.pl chętnie pogadamy! 🙂