Ile jesteś w stanie zrobić przez 60 sekund? Napisać wiadomość, przygotować herbatę? Taki odcinek czasu offline nie robi wrażenia, ale w Internecie 60 sekund to miliony danych przesłanych przez użytkowników na całym świecie. Sprawdźmy co dokładnie dzieje się w sieci, w trakcie zaledwie jednej minuty i dlaczego, tak ważne jest, aby uwzględnić media społecznościowe w swojej strategii marketingowej.

Facebook – najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie notuje w takim okresie aż 973 tysiące unikalnych logowań do serwisu. Nic dziwnego, jak podaje portal statista.com, liczba aktywnych użytkowników w kwietniu 2018 wyniosła 2234 miliony. Z tego względu potencjał reklamowy Facebooka rośnie z dnia na dzień i szacuje się, że nakłady na reklamę w ramach tej platformy już wkrótce przewyższą wydatki na reklamę w telewizji.

Youtube – 4,3 miliony obejrzanych filmów i prawie 400 godzin opublikowanych materiałów. Platforma jest już dostępna w 88 krajach i może być nawigowana w 76 różnych językach. Youtube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką internetową i trzecią najchętniej odwiedzaną stroną w sieci zaraz po Facebook i Google.

Netflix– 266 tysięcy godzin spędzonych w serwisie przez wszystkich aktywnych użytkowników. W porównaniu do zeszłego roku różnica wynosi blisko 197 tysięcy godzin! Rosnąca popularność platformy jest niezaprzeczalna, dlatego 2018 ma być intensywnym pod względem wypuszczania oryginalnych produkcji. Netflix zapowiedział zrealizować 700 nowych seriali i 80 filmów. Warto wspomnieć, że w tym roku światło dzienne ujrzy także pierwszy polski serial realizowany przez platformę- „1983”.

Instagram – 65 tysięcy nowych zdjęć, czyli 95 milionów zdjęć dziennie. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji wynosi obecnie prawie 800 milionów. Wielu specjalistów z branży marketingu zakłada, że bariera miliarda użytkowników zostanie przekroczona do końca bieżącego roku. Częściowo, za taki wzrost popularności odpowiada rozszerzenie- Insta Stories, które przyciągnęło do aplikacji użytkowników Snapchata. Obecnie Instagram to jeden z najlepiej rozwijających się kanałów komunikacji brandowej. Aż 80% korzystających z aplikacji potwierdza, że śledzi profile konkretnych marek, szuka inspiracji, lub informacji o produktach. Spotify – 1.5 miliona streamowanych piosenek, co miesięcznie przekłada się na 159 milionów unikalnych użytkowników.

Google – 3,5 miliona zapytań w wyszukiwarce.

Snapchat – 2,4 miliona przesłanych snapów. Bez względu na poruszaną tematykę, czy specyfikacje każda z omawianych aplikacji zanotowała wzrost zainteresowania. 2018 jest bowiem rokiem, w którym już ponad 4 miliardy ludzi na całym świecie ma dostęp do Internetu, i aż 13% więcej ludzi korzysta z platform social media w stosunku do poprzedniego roku.

Biorąc pod uwagę, jak dynamicznie rozwijają się obecnie platformy socialemedia, ciekawie, jaki wzrost zauważymy w kolejnych latach?